Mål din marketingindsats med LTV:CAC-forholdet

Før du træffer forretningsbeslutninger eller påstande om rentabilitet, bør du have hårde data til at sikkerhedskopiere dem. Finansielle nøgletal for små virksomheder kvantificerer dine regnskabsdata, så du kan forbedre driften, give långivere eller investorer indsigt i din virksomheds rentabilitet og måle vækst. En populær metrisk virksomhed, der sætter aktier i, er LTV:CAC-forholdet.

Dit LTV:CAC-forhold giver dig indsigt i dine marketingudgifter. For at træffe kloge økonomiske beslutninger skal du vide, om dit forbrug betaler sig eller ej.

Hvad er LTV:CAC-forholdet?

LTV:CAC-forholdet repræsenterer forholdet mellem din virksomheds kundelevetidsværdi (LTV, CLV) og kundeanskaffelsesomkostninger (CAC). En kundes levetidsværdi estimerer, hvor meget omsætning en kunde vil bruge i din virksomhed over tid. Kundeanskaffelsesomkostninger er, hvor mange penge du bruger på at markedsføre til nye kunder. LTV:CAC-forholdet afslører dit marketingafkast (ROI).

Enhver virksomhedsejer ønsker at se et højt afkast på investeringer. Brug LTV:CAC-metrikken til at sammenligne, hvor mange penge du bruger på at skaffe nye kunder med det estimerede beløb, kunder vil bruge i din virksomhed.

Beregning af dit LTV:CAC-forhold kan hjælpe dig med at skabe budgetter, vide, hvor du skal reducere marketingomkostninger og forbedre den måde, du sælger til kunder på.

LTV:CAC benchmark

Du undrer dig måske over, hvordan et ideelt LTV:CAC-forhold ser ud. Hvordan ved du, om du har brug for at forbedre dit forhold? Hvornår er det lige det rigtige?

Selvom mange faktorer kan påvirke LTV:CAC-forhold - inklusive industri og tid i erhvervslivet - er de fleste eksperter enige om, at et forhold på 3:1 eller højere er ideelt. Et forhold på 3:1 betyder, at dine kunder bruger tre gange det beløb, du bruger på at skaffe dem i din virksomhed.

For LTV:CAC-forholdet skal du undgå at få et resultat på 1:1. Et forhold på 1:1 betyder, at du sætter lige så mange penge ind, som du får ud, hvilket holder din lille virksomheds vækst stagnerende.

Beregning af din LTV:CAC

For at beregne din kundes levetidsværdi i forhold til kundeanskaffelsesomkostninger, skal du først indsamle nogle oplysninger. Du skal kende både dine kundeanskaffelsesomkostninger og kundelevetidsværdimålinger.

Beregn dine kundeanskaffelsesomkostninger ved at dividere dine samlede marketing- og salgsomkostninger med antallet af nye kunder i løbet af en bestemt periode, såsom en måned, et kvartal eller et år.

At finde din lille virksomheds kundelevetidsværdiberegning er mere omfattende end at beregne dit CAC. Du skal kende din virksomheds gennemsnitlige købsværdi, gennemsnitlige købsfrekvens og gennemsnitlige kundelevetid (dvs. hvor længe en kunde holder fast i din virksomhed). Brug det visuelle billede nedenfor til at hjælpe dig med at beregne købsværdi, frekvens og levetid. Gang derefter din gennemsnitlige kundelevetid med forskellen mellem købsværdi og købsfrekvens.

Når du kender dine kundeanskaffelsesomkostninger og kundelevetidsværdital, kan du tilslutte dem til LTV:CAC-forholdsformlen.

LTV:CAC-forholdsformel

Brug følgende formel til at finde dit LTV:CAC-forhold:

LTV:CAC =Kundens levetidsværdi / Kundeanskaffelsesomkostninger

Dine tal for LTV og CAC er i dollars. Dit forholdsresultat viser, hvor mange penge kunder bruger sammenlignet med, hvor mange penge du bruger på at anskaffe dem.

Eksempel på forholdet mellem kundelevetidsværdi og anskaffelsespris

Lad os sige, at du vil finde dit LTV:CAC-forhold for året. Du brugte 15.000 USD og fik 150 nye kunder. Din virksomhed tjente en samlet årlig omsætning på $125.000. Du havde 2.000 køb fra 1.500 kunder (unikke kunder). Når du ser på historiske data, bestemmer du, at din gennemsnitlige kundelevetid er fem år.

Hvis du vil finde dit LTV:CAC-forhold, skal du beregne kundeanskaffelsesomkostninger og levetidsværdi.

Beregn først kundeanskaffelsesomkostninger ved at dividere dine udgifter med nye kunder:

CAC =$15.000 / 150

CAC =100 USD

Dernæst skal du beregne din kundes levetidsværdi. Du skal finde din gennemsnitlige købsværdi og gennemsnitlige købsfrekvens. Se diagrammet ovenfor for formler.

Gennemsnitlig købsværdi =125.000 USD / 2.000

Gennemsnitlig købsværdi =62,50 USD

Gennemsnitlig købsfrekvens =2.000 / 1.500

Gennemsnitlig købsfrekvens =1,33

For at finde din kundes levetidsværdi skal du trække købsfrekvensen fra købsværdien. Derefter ganges dette tal med gennemsnitlig kundelevetid.

LTV =($62,50 – 1,33) X 5

LTV =305,85 USD

Nu hvor du kender din kundelevetidsværdi og kundeanskaffelsesomkostninger, kan du tilslutte dem til forholdsformlen:

LTV:CAC =305,85 USD / 100 USD

Dit LTV:CAC-forhold er cirka 3:1, hvilket viser, at du tjener tre gange det beløb, du bruger på kundeanskaffelse.

Ting, du skal huske på, når du beregner dit LTV:CAC-forhold

Før du lægger for meget materiel i resultaterne af dit forhold, skal du forstå, at det kan ændres. Både kundelevetidsværdi og kundeanskaffelsesomkostninger kan være vildledende.

Din kundelevetidsværdimåling er blot et estimat af fremtiden. Din LTV kan være højere eller lavere end du forventer, afhængigt af økonomien, kundetilfredsheden og konkurrencen.

Virksomheder, der er afhængige af kundeanskaffelsesomkostningsdata, er muligvis ikke i stand til nøjagtigt at opdele marketing- og salgsomkostninger. Du markedsfører og sælger sandsynligvis til nuværende og eksisterende kunder, hvilket gør det vanskeligt at allokere dine udgifter til at skaffe nye kunder.

Du ved, at sporing af udgifter og indtægter er en integreret del af driften af ​​din virksomhed, men det kan være kompliceret og tidskrævende. Patriots online regnskabssoftware fjerner stresset ved at administrere dine bøger. Få din gratis prøveperiode nu!


Regnskab
  1. Regnskab
  2. Forretningsstrategi
  3. Forretning
  4. Administration af kunderelationer
  5. finansiere
  6. Lagerstyring
  7. Personlig økonomi
  8. investere
  9. Virksomhedsfinansiering
  10. budget
  11. Opsparing
  12. forsikring
  13. gæld
  14. gå på pension